E: Mutsi hei, koska me ollaan oikeen viimeks oltu treeneissä?

- Jaa, onhan siitä… Siis mitä, eikö tosissaan olla käyty kuukauteen?!

E: No nii-i! Kotona vaan ollaan nysvätty, plääh. Kylläs tiiät että mä mieluummin lähtisin hallille.

- No mutta olithan sä mummilassa hoidossakin yhden viikonlopun kun me oltiin Irman kanssa Tampereella misseilemässä. Okei, tiedän, aika laihaa.

E: Olisit voinu edes sinne ottaa mut mukaan, Irma kerto että te asuitte mökissä ja siellä oli kuulemma vino pino leikkikamuja ja rapsutushenkilökuntaa. Olisin voinu taas vaikka käydä jotain palkintoja hommaamassa, vaik Nekun kanssa!

- Siellä mökissä oli kyllä aika ahdasta kun oli viis naista ja yhdeksän koiraa… Eikä Nekkukaan ollut mukana. Sitä paitsi sulla on nyt myös melko virtaviivaisesti tota karvaa.

E: Mmmmitäsitte, lyön vetoo ettei se Nekkua häiritsis! Enkä mä niin iso oo, ihan hyvin oisin mahtunut sun kainaloon… Ja uusia kamujakin olis kiva tavata kun sä aina lenkillä niuhotat ettei kaikkia tartte tervehtiä. Mä olisin eilenkin vaan sanonu ihan nätisti päivää sille pululle!

- Joo justiinsa, kyllä sun nätisti päivää tiedetään, senkin kurmotin. Ota ihan iisisti Ee, säkin pääset pian kehään oikein ulkomaita myöten, ja kohtahan on sitten se Luusereiden  agilityiltakin!

E: Uu, uu, minne me mennään ja millä ja kenen kanssa ja koska ja… AGILITYILTA? Mitäs se meinaa?

- Sehän meinaa että me mennään hallille ja siellä on kisat ja kaikenlaista muutakin! Mehän käytiin treeniporukan kanssa katselemassa yksiä kisoja että opittaisiin lukemaan rataa, ja ehkä vähän teitä koiriakin.

E: Lukemaan koiria, onks joku muka kirjoittanut muhun jotakin?! Sä oot kyllä välillä niin pölö… Mutsi, mäkin osaan lukea, kato: tossa jääkaapin kyljessä lukee ihan selvästi että ”an-na Ed-dyl-le pa-ri pih-viä”.

- Niinkö? En mä vaan näe kuin sienikeiton ohjeen, maistuisko sulle sellanen?

E: Äääää, sä oot mutsi epäreilu! Kyllä mä sulle ne sienet siellä metsässä taas syksyllä haistelen mut en mä niitä sentään syömään rupee, joku roti! Mut oon aika sapeli et JOSSAIN tossa lukee että meikäläinen on pihvinsä ansainnu! Mut hei ne kisat, kai mäkin pääsen radalle?

- Katotaan nyt mitä Henna sanoo ja miten me pärjätään, kun ollaan oltu niin paljon poissa treeneistäkin…

E: Mä HALUUUUUUUUN! Siis eihän sun tartte sinne radalle tulla jos sua nolottaa että törmäilet esteisiin, kato kyllä mä holdaan tällaset ihan itsekin!


Rento äijä matkalla reeneistä kotiin